Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

Załączniki

Zmiana dobrze zaplanowana

Rozmowa z Krzysztofem Soszyńskim, prezesem zarządu Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych SDCM
Pierwsze słowa nowego prezesa SDCM dla prasy to…
Przede wszystkim chciałbym podziękować Członkom Stowarzyszenia, którzy mi zaufali i wybrali na to stanowisko. Powtórzę też to, co powiedziałem podczas Walnego Zebrania Członków SDCM– jestem i myślę wszyscy jesteśmy niezwykle wdzięczni Alfredowi Franke za wszystkie lata pracy. Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych to jego dzieło. Bez jego energii, wiedzy i zaangażowania byłoby w zupełnie innym miejscu.
Jaką rolę będzie pełnił prezes zarządu po stworzeniu nowego stanowiska dyrektora zarządzającego?
Rola ta zmienia się zasadniczo. Cały ciężar operacyjnego kierowana SDCM przejmuje dyrektor zarządzający, któremu zarząd udzielił szerokiego pełnomocnictwa. Będzie on więc w zasadzie samodzielnie podejmował decyzje i robił wszystko to, czym dotąd zajmował się prezes. Ja natomiast będę reprezentował w czasie dwuletniej kadencji kolegialne ciało, jakim jest zarząd. Będziemy gotowi udzielać Tomkowi Bębnowi wszelkiej możliwej pomocy.
Czy ta zmiana ustrojowa została przez wszystkich członków zaakceptowana?
Zdecydowanie. Proszę pamiętać, że wszyscy mamy obowiązki w przedsiębiorstwach, w których pracujemy. Tymczasem kierowanie Stowarzyszeniem, które wchodzi w skład międzynarodowych organizacji FIGIEFA oraz CLEPA i reprezentuje interesy zarówno dystrybutorów jak i producentów części, wymaga absolutnie pełnej dyspozycyjności, czasem 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu. Zastąpienie Alfreda przez któregoś z członków zarządu nie wchodziło więc w ogóle w rachubę.
Jak członkowie SDCM odebrali decyzję dotychczasowego prezesa o nieubieganiu się o reelekcję?
Oczywiście była to wiadomość, po której musieliśmy ochłonąć. Wszyscy zawsze mieliśmy skojarzenie: SDCM – czyli Alfred, Alfred – czyli SDCM. Uznaliśmy jednak, że musimy tę decyzję zaakceptować. Po tylu latach pracy na najwyższych obrotach, Alfred miał prawo wreszcie zwolnić.
Czy branża może oczekiwać, że Stowarzyszenie będzie reprezentowało interesy niezależnego rynku motoryzacyjnego równie skutecznie jak dotąd?
Mogę to z całą odpowiedzialnością obiecać. Alfred przygotowywał się do przekazania obowiązków przez cały rok, nie ma więc mowy o żadnych perturbacjach. Stanowisko dyrektora zarządzającego objął Tomek Bęben, którego doskonale znamy z pracy w Stowarzyszeniu i który w ciągu kilku lat ścisłej współpracy z Alfredem stał się ekspertem w naszej branży wzbogaconej dodatkowo przez wykształcenie prawnicze. Proces przekazania sterów w Stowarzyszeniu został więc precyzyjnie zaplanowany, tak jak to Alfred ma w zwyczaju. Wszystko jest zapięte na ostatni guzik.
Członkowie Stowarzyszenia nadali Alfredowi Franke tytuł Prezesa Honorowego. Czy to jedynie symboliczny gest, czy coś się za tym kryje?
Oczywiście chcieliśmy przede wszystkim okazać w ten sposób wdzięczność Alfredowi, który położył ogromne zasługi dla rozwoju niezależnego rynku motoryzacyjnego w naszym kraju.
Przyznaję jednak, że jest tu pewne drugie dno. Alfred Franke to nasza marka super premium (śmiech). Pragniemy, żeby służył nam radą jako ekspert Stowarzyszenia. Jesteśmy wdzięczni, że zgodził się nam dalej pomagać.
* * *
Weronika Marzec

Communications Manager

Powiązane artykuły

Motoryzacja na zielonym pasie – mniej emisji, więcej innowacji

Europejski sektor dostaw motoryzacyjnych przyspiesza w kierunku bardziej zrównoważonej przyszłości, udowadniając, że innowacja i ekologia mogą iść w parze. CLEPA, Europejskie Stowarzyszenie Producentów Części Motoryzacyjnych, zaprezentowało Manifest Zrównoważonego Rozwoju #TheRoadAhead, ambitną mapę drogową prowadzącą do neutralności klimatycznej, gospodarki obiegu zamkniętego,

Patenty, które blokują auta przyszłości. UE się wycofuje

Nowoczesne samochody to nie tylko silniki i karoseria, ale przede wszystkim technologia. Każdy pojazd, od miejskiej hybrydy po luksusową limuzynę, korzysta z dziesiątek standardowych rozwiązań technologicznych – od łączności 5G, przez systemy nawigacyjne, po zaawansowane algorytmy wspierające zautomatyzowaną jazdę. Problem