Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

Załączniki

SDCM z symboliczną rocznicą powstania

W sierpniu 2023 roku swoją 18. rocznicę powstania świętuje Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM). Z tej okazji organizacja zmienia logo i wspomina swoje początki.

Potrzebna reprezentacja branży motoryzacyjnej
W 2004 roku Polska została krajem członkowskim UE, współtworzącym politykę europejską. Znaczna część przepisów obowiązujących w naszym kraju zaczęła być odtąd tworzona w Brukseli. Dodatkowo firmy zajmujące się handlem częściami motoryzacyjnymi napotykały na swojej drodze szereg problemów utrudniających ich funkcjonowanie. Największym impulsem był dla nich wówczas projekt wprowadzenia w Polsce Klauzuli Napraw, czyli przepisu umożliwiającego obrót zamiennikami zewnętrznych części do napraw powypadkowych. Był to okres, kiedy koncerny samochodowe na potęgę zastrzegały wzory elementów takich jak zderzaki, maski, błotniki itd., chcąc w ten sposób wyeliminować z rynku niezależnych dystrybutorów. Dla niektórych firm z rynku niezależnego sprzedaż tego asortymentu stanowiła natomiast podstawę działalności.
Dystrybutorów części do zorganizowania się i powołania wspólnej reprezentacji namawiała wówczas FIGIEFA, czyli europejska organizacja zrzeszająca krajowe stowarzyszenia branżowe. Było kilka inicjatyw czy spotkań mających na celu stworzenie tego typu organizacji. Finalnie gronu konkurujących ze sobą firm udało się powołać SDCM, a mnie powierzono rolę jego prowadzenia – mówi Alfred Franke, jeden z założycieli i wieloletni prezes SDCM – Ze wspomnianą FIGIEFA jak też europejskim sojuszem na rzecz wolności napraw ECAR zaczęliśmy bliską współpracę. Dzięki ogromnemu wysiłkowi udało się do wywalczyć Klauzulę Napraw co było bardzo dużym sukcesem naszego środowiska, ale także pozwoliło młodej organizacji okrzepnąć – dodaje Alfred Franke.
Jak mówią przedstawiciele branży motoryzacyjnej, SDCM zostało powołane przez pasjonatów i następnie prowadzone przez kilkanaście lat przez jednego z nich, stając się rozpoznawalną i liczącą się organizacją reprezentującą sektor automotive .
– FIGIEFA z dumą patrzy na SDCM, które jest członkiem naszej motoryzacyjnej rodziny od 2007 r. będąc silnym i aktywnym głosem niezależnego rynku motoryzacyjnego nie tylko w Polsce, ale w całej Europie wschodniej. Wszystkiego najlepszego z okazji 18 urodzin! Życzymy kolejnych wspólnych lat owocnej współpracy – wskazała Sylvia Gotzen, Dyrektor Generalna FIGIEFA.
W dalszym etapie funkcjonowania SDCM rozszerzyło zakres swojej działalności o reprezentację producentów części motoryzacyjnych, czego uwieńczeniem było zaproszenie w 2016 r. organizacji do grona członków CLEPA – Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Części Motoryzacyjnych. Dodajmy, że do CLEPA może dołączyć tylko jedna organizacja branżowa z danego kraju. Było to i jest więc duże wyróżnienie. SDCM od początku swojej działalności reprezentowało interesy niezależnych warsztatów. Od 2019 r. reprezentacja ma bardziej zinstytucjonalizowany charakter. Do SDCM dołączyły bowiem duże sieci warsztatowe tworząc własną sekcję. Ta reprezentowana przez SDCM grupa to już poważna gałąź naszej gospodarki
Idzie nowe
Osiemnasta rocznica powstania skutkowała decyzją o zmianie logo SDCM podjętą na ostatnim Walnym Zebraniu Członków SDCM.
– Wspólnie uznaliśmy, że jest to dobry moment na odświeżenie logo, które z jednej strony nawiązuje do poprzedniego, a z drugiej w pewien sposób obrazuje transformację branży, w której Członkowie SDCM biorą udział. Żyjemy w czasach, w których zmian w motoryzacji jest jakby więcej i postępują one szybciej. Wymagają one konsolidacji branży i wzmożonych działań organizacji jak nasza. Kolejne lata będą z pewnością obfitowały w wiele ciekawych inicjatyw, projektów i kampanii. To jednak przyszłość. W tym momencie chciałbym z okazji naszego święta podziękować wszystkim związanym z SDCM (często od samego początku) – Członkom SDCM, partnerom, instytucjom i osobom z nami współpracującym za dotychczasową wspólną pracę na rzecz branży motoryzacyjnej. Zachęcam do dalszego wspólnego działania we współpracy z nami. Jesteśmy przekonani, że razem możemy skutecznie wychodzić naprzeciw wszelkim wyzwaniom czekającym motoryzację – mówi Tomasz Bęben, Prezes Zarządu SDCM.
Aby wyświetlić treść poprawnie zaakceptuj pliki cookies.
Jak wskazują przedstawiciele Stowarzyszenia, dobrą okazją do świętowania rocznicy powstania SDCM będzie najbliższy Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, który odbędzie się 23 listopada w Warszawie. Więcej szczegółów już wkrótce na stronie www.kongres.sdcm.pl.
Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM) to ponad 100 największych graczy przemysłu i rynku części motoryzacyjnych, reprezentujących interesy przemysłu, handlu i usług o wartości blisko 140 mld złotych rocznie tworzących ponad 330 000 miejsc pracy. SDCM należy do największych organizacji europejskich takich jak: CLEPA (Europejskie Stowarzyszenie Producentów Części Motoryzacyjnych) i FIGIEFA (Międzynarodowa Federacja Niezależnych Dystrybutorów Motoryzacyjnych).

Załączniki

Weronika Marzec

Communications Manager

Powiązane artykuły

Motoryzacja na zielonym pasie – mniej emisji, więcej innowacji

Europejski sektor dostaw motoryzacyjnych przyspiesza w kierunku bardziej zrównoważonej przyszłości, udowadniając, że innowacja i ekologia mogą iść w parze. CLEPA, Europejskie Stowarzyszenie Producentów Części Motoryzacyjnych, zaprezentowało Manifest Zrównoważonego Rozwoju #TheRoadAhead, ambitną mapę drogową prowadzącą do neutralności klimatycznej, gospodarki obiegu zamkniętego,

Patenty, które blokują auta przyszłości. UE się wycofuje

Nowoczesne samochody to nie tylko silniki i karoseria, ale przede wszystkim technologia. Każdy pojazd, od miejskiej hybrydy po luksusową limuzynę, korzysta z dziesiątek standardowych rozwiązań technologicznych – od łączności 5G, przez systemy nawigacyjne, po zaawansowane algorytmy wspierające zautomatyzowaną jazdę. Problem