Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

Załączniki

SDCM z nowymi władzami. Tomasz Bęben Prezesem Zarządu.

Za nami kolejne Walne Zebranie Członków Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM). Jak cyklicznie co dwa lata wybrano na nim przedstawicieli władz nowej kadencji, w tym nowego Prezesa Zarządu.
Zmiana warty w Stowarzyszeniu
Podczas Walnego Zebrania wyłoniono nowy Zarząd SDCM. W jego skład weszli: Joanna Krężelok – TMD Friction, Krzysztof Soszyński – Inter Cars, Adam Kapek – Moto-Profil, Mariusz Dankowski – Groupauto CEE oraz Sławomir Welezinski – Delphi Technologies. Prezesem Zarządu wybrany został jednogłośnie dotychczasowy dyrektor zarządzający SDCM Tomasz Bęben.
Dwa lata temu doszło w SDCM do dużych zmian organizacyjnych. Po oddaniu sterów SDCM przez Alfreda Franke zmieniła się rola Prezesa. Wspólnie z Zarządem nowy Prezes czuwał nad strategią działań Stowarzyszenia zostawiając pracę operacyjną powołanemu wówczas dyrektorowi zarządzającemu i biuru SDCM. Obecnie postanowiono wrócić do poprzedniego modelu.
Przez dwa ostatnie lata Zarząd i Członkowie SDCM obserwowali zaangażowanie, pracę i sposób, w jaki Tomek prowadzi nasze Stowarzyszenie. Przekonaliśmy się, że z sukcesem realizuje powierzoną rolę i spokojnie możemy przekazać mu stery. De facto wykonywał on już zadania, które w poprzednich latach realizował Alfred Franke. Cieszę się, że formalności stało się zadość, a obecny awans będzie przyczynkiem do jego dalszego rozwoju. Jako Członek Zarządu, będę dalej z satysfakcją wspierać SDCM i Tomka – mówi Krzysztof Soszyński, wiceprezes zarządu Inter Cars S.A.
 Dwa lata temu przekonywałem Zarząd i Członków SDCM, że zmiany związane z moim ustąpieniem ze stanowiska prezesa nie spowodują pogorszenia realizacji zadań stawianych przed SDCM. Jak mówiłem pałeczkę w sztafecie przekazywaliśmy w biegu, ponieważ współpracowałem z Tomkiem już kilka lat i wiedziałem doskonale, na co go stać. Cieszę się, że jakiekolwiek obawy, które wtedy mogły pojawiać się w dyskusji, były niepotrzebne. Tomek świetnie sprawdził się na stanowisku dyrektora zarządzającego – to człowiek młody, zdolny i bardzo energiczny. Obecne zmiany były więc czymś naturalnym i dla chyba większości oczywistym. Dalej deklaruję wspieranie Tomka i SDCM w stawianiu czoła wyzwaniom, jakie czekają branżę motoryzacyjną – mówi Alfred Franke, wieloletni prezes SDCM, dyrektor zarządzający Grupy MotoFocus.pl.
Warto zwrócić uwagę, że we władzach Stowarzyszenia znaleźli się przedstawiciele producentów części motoryzacyjnych. W sumie cztery osoby zasiadły w organach nowej kadencji. Jednym z nich jest Joanna Krężelok z firmy TMD Friction, która także weszła w skład Zarządu SDCM.
 Bardzo się cieszę z tego wyróżnienia. Jeszcze bardziej będę mogła zaangażować się w działania SDCM. Jesteśmy w takim momencie, który wymaga zdecydowanej obrony interesów przemysłu i rynku motoryzacyjnego. SDCM jest głosem tego środowiska słyszalnym nie tylko w Polsce, ale i w Brukseli m.in. dzięki przynależności do CLEPA i FIGIEFA. W niektórych kwestiach członków SDCM wiele różni, ale w najważniejszych sprawach dotyczących naszej branży potrafimy określić wspólne cele i działać razem. Wierzę więc, że pomimo wielu wyzwań dalej będziemy mogli skutecznie działać na rzecz motoryzacji – mówi Joanna Krężelok, dyrektor oddziału TMD Friction w Polsce.
Jak obecne zmiany komentuje nowo wybrany prezes SDCM?
Przede wszystkim jeszcze raz chciałbym podziękować za zaufanie, jakim mnie obdarzono. Gratuluję wszystkim wybranym do nowych władz SDCM. Znalazło się w nich znamienite grono ekspertów, z których wiedzy i doświadczenia będę skrzętnie korzystał. Dla mnie wybór na prezesa SDCM to bardzo duże wyróżnienie, ale i odpowiedzialność. Reprezentujemy interesy firm zatrudniających ponad 330 000 miejsc pracy, a motoryzacja w naszym kraju to ponad 8% polskiego PKB. Jest to więc bardzo ważna gałąź naszej gospodarki, którą czekają niespotykane dotąd przemiany i wyzwania związane nie tylko ze zmianami wywołanymi przez transformację w kierunku elektromobilności, ale także np. z digitalizacją. We wszystkich obszarach wymagających działania SDCM będę wspólnie z Zarządem i biurem SDCM, przy wsparciu Alfreda dalej podejmował działania zmierzające do ochrony naszego środowiska – mówi Tomasz Bęben, prezes SDCM, członek Zarządu CLEPA. 

Załączniki

Weronika Marzec

Communications Manager

Powiązane artykuły

Motoryzacja na zielonym pasie – mniej emisji, więcej innowacji

Europejski sektor dostaw motoryzacyjnych przyspiesza w kierunku bardziej zrównoważonej przyszłości, udowadniając, że innowacja i ekologia mogą iść w parze. CLEPA, Europejskie Stowarzyszenie Producentów Części Motoryzacyjnych, zaprezentowało Manifest Zrównoważonego Rozwoju #TheRoadAhead, ambitną mapę drogową prowadzącą do neutralności klimatycznej, gospodarki obiegu zamkniętego,

Patenty, które blokują auta przyszłości. UE się wycofuje

Nowoczesne samochody to nie tylko silniki i karoseria, ale przede wszystkim technologia. Każdy pojazd, od miejskiej hybrydy po luksusową limuzynę, korzysta z dziesiątek standardowych rozwiązań technologicznych – od łączności 5G, przez systemy nawigacyjne, po zaawansowane algorytmy wspierające zautomatyzowaną jazdę. Problem