Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

Załączniki

Polscy producenci części motoryzacyjnych przyspieszają podbój zagranicznych rynków

Zespół ambasadorów polskich producentów części motoryzacyjnych – tak nazywa się nowo powołana jednostka, która ma ułatwić kontakt polskich producentów z dużymi zagranicznymi firmami i w rezultacie doprowadzić do ich sukcesu na europejskich i światowych rynkach. – To ogromna szansa dla polskiego przemysłu produkującego części motoryzacyjne o wartości 80 miliardów złotych, mówi Alfred Franke, prezes Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych.

SDCM jako członek europejskiej organizacji FIGIEFA, jedynej europejskiej organizacji reprezentującej interesy dystrybutorów części motoryzacyjnych ma stały kontakt z władzami pozostałych europejskich stowarzyszeń zrzeszonych w FIGIEFA. – To najlepszy
i bezpośredni kanał, umożliwiający zbudowanie kontaktów handlowych dla polskich producentów w całej Europie, mówi Franke.
Wśród ambasadorów znaleźli się reprezentanci dużych międzynarodowych grup zakupowych w branży, którzy pomagają w promowaniu polskich producentów za granicą, ułatwiają kontakty z zagranicznymi dystrybutorami i umożliwiają nawiązanie efektywnych kontaktów handlowych. W sposób ciągły SDCM rozbudowuje szczegółowy katalog polskich producentów, który posłuży ambasadorom jako źródło wiedzy o potencjale naszych producentów.
Co prawda polscy producenci już dzisiaj osiągają znaczące sukcesy na rynkach europejskich – ponad 50 proc. krajowej produkcji jest eksportowana, a dynamika wzrostu produkcji co roku przekracza 9%.
Najbliższą szansą na osobisty kontakt ambasadorami polskich producentów będzie XIII Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, który odbędzie się w dniach 7-8 listopada w Warszawie. To największa impreza branży motoryzacyjnej w Polsce, współorganizowana przez SDCM. W trakcie Kongresu przewidziana jest specjalna sesja z udziałem ambasadorów – przedstawicieli międzynarodowych grup zakupowych oraz przedstawicieli polskich producentów części – będzie to doskonała okazja zarówno do podsumowania bieżących projektów, jak i nawiązania kontaktu z dużymi zagranicznymi podmiotami. Jednym z ważnych tematów podczas tej sesji będzie dyskusja nad kwestią związaną z prawami własności intelektualnej i wynikających z tego szans i zagrożeń dla producentów części.
Weronika Marzec

Communications Manager

Powiązane artykuły

Motoryzacja na zielonym pasie – mniej emisji, więcej innowacji

Europejski sektor dostaw motoryzacyjnych przyspiesza w kierunku bardziej zrównoważonej przyszłości, udowadniając, że innowacja i ekologia mogą iść w parze. CLEPA, Europejskie Stowarzyszenie Producentów Części Motoryzacyjnych, zaprezentowało Manifest Zrównoważonego Rozwoju #TheRoadAhead, ambitną mapę drogową prowadzącą do neutralności klimatycznej, gospodarki obiegu zamkniętego,

Patenty, które blokują auta przyszłości. UE się wycofuje

Nowoczesne samochody to nie tylko silniki i karoseria, ale przede wszystkim technologia. Każdy pojazd, od miejskiej hybrydy po luksusową limuzynę, korzysta z dziesiątek standardowych rozwiązań technologicznych – od łączności 5G, przez systemy nawigacyjne, po zaawansowane algorytmy wspierające zautomatyzowaną jazdę. Problem