Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

Załączniki

Najlepsi innowatorzy w motoryzacji nagrodzeni

18 października w Brukseli odbyła się ceremonia wręczenia nagród dla najlepszych innowatorów, podczas której uczczono innowacyjną doskonałość i pionierskie technologie w branży produkcji części motoryzacyjnych. Podczas wydarzenia wyróżniono dwanaście najlepszych rozwiązań i podkreślono postęp technologiczny w kierunku transformacji bliźniaczej – zielonej i cyfrowej, ze szczególnym uwzględnieniem pojazdu definiowanego programowo (SDV).

Transformacja wymaga innowacji

W miarę jak nasz świat zmierza w stronę bardziej zrównoważonej i neutralnej dla klimatu przyszłości, nagrody CLEPA Innovation Awards, stały się symbolem doskonałości i świadectwem nieustannego dążenia do innowacji. Warto podkreślić, że była to już ósma edycja konkursu. Nagrody służą uznaniu znaczącej roli producentów części motoryzacyjnych w kształtowaniu przyszłej mobilności. Dzięki oszałamiającym 30 miliardom euro inwestowanym rocznie w badania i rozwój, sektor motoryzacyjny jest największym prywatnym inwestorem w badania i rozwój w UE. W tegorocznych nagrodach wyróżniono najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne na rzecz bliźniaczej transformacji ekologicznej i cyfrowej, odzwierciedlające zmieniający się krajobraz branży, ze szczególnym uwzględnieniem pojazdów definiowanych programowo (SDV).
Nagrody służą ważnemu celowi – wyróżnieniu najnowszych technologii producentów części motoryzacyjnych i podkreśleniu wyjątkowych wysiłków podejmowanych w naszym sektorze. Koncentrujemy się na transformacji cyfrowej i ekologicznej, ponieważ wymagania transformacji cyfrowej i zrównoważonego rozwoju wymagają szybszych, bardziej zaawansowanych i różnorodnych rozwiązań – podkreślił Sekretarz Generalny Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Części Motoryzacyjnych – CLEPA, Benjamin Krieger.
W trakcie ceremonii wręczenia nagród zaprezentowano pionierskie rozwiązania wybrane w konkursie, który odbył się na początku tego roku. Wnioski zostały ocenione i poddane rygorystycznej analizie przez panel złożony z 41 członków jury, reprezentujących środowisko akademickie, przemysł i społeczność badawczo-innowacyjną. Eksperci ci oceniali każdą innowację, między innymi na podstawie jej wpływu i gotowości rynkowej.
Prezes CLEPA, Thorsten Muschal, podkreślił znaczenie nagród dla pokazania, w jaki sposób otwartość technologiczna pomaga zwiększyć konkurencyjność UE: W miarę przekształcania naszego przemysłu konieczne jest stworzenie atrakcyjnego otoczenia biznesowego, aby ustanowić niezbędne warunki umożliwiające osiąganie celów oraz umożliwić innowacje poprzez przyjęcie różnorodności technologii, co zmniejsza naszą zależność i pozwala nam szybciej i skuteczniej osiągnąć neutralność klimatyczną.
Wprowadzając kategorię cyfrową, Elmar Pritsch z Deloitte ujawnił zupełnie nowe spostrzeżenia z niedawnej ankiety na temat przyszłości pojazdów SDV, badającej wyzwania transformacyjne i możliwości związane z tą rozwijającą się technologią: Wkroczyliśmy w dekadę pojazdu definiowanego programowo. Wkrótce oprogramowanie stanie się wyróżnikiem, na podstawie którego ludzie będą decydować o zakupie, bądź też powstrzymywaniu się od zakupy danego samochodu.
Producenci części motoryzacyjnych z liczbą około dziewięciu tysięcy, są liderem w Europie pod względem nowych patentów składanych każdego roku. To oni, inwestując każdego roku ponad 30 miliardów euro w badania i rozwój, odgrywają kluczową rolę w unowocześnianiu i dostosowywaniu przemysłu motoryzacyjnego do nowych globalnych wymagań regulacyjnych i wyzwań społecznych. Coraz ważniejsze jest opracowywanie nowych technologii i systemów zapewniających wyższą wydajność w zakresie bezpieczeństwa, zrównoważonego rozwoju, łączności i komfortu – mówi Tomasz Bęben, prezes Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych.

Nagrodzeni w 2023 r.

Kategoria innowacje cyfrowe:
  • Bosch – Vehicle Motion Management
  • Hella Gutmann – Automatic Diagnostics 
  • Marelli – Diorama Display 
  • Qualcomm – Snapdragon Ride Flex System 
  • Nagroda dla MŚP: Upstream – Cybersecurity and Data Management Platform for Connected Vehicles 
  • Nagroda dla MŚP:  Wayve – AV2.0  
Kategoria zielone innowacje:
  • Brembo – Beyond Greenance Kit 
  • Forvia Group Hydrogen Solutions – XL Hydrogen Tank 
  • Forvia MATERI’ACT – NAFILean-R 
  • MAHLE – SCT E-Motor Cooling Technology 
  • Nagroda dla MŚP: Calyos – Micro Channel Heat Pipes 
  • Nagroda dla MŚP: Mazaro – Single Stage Variable Transmission for E-drives
Aby wyświetlić treść poprawnie zaakceptuj pliki cookies.
Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM) to ponad 100 największych graczy przemysłu i rynku części motoryzacyjnych, reprezentujących interesy przemysłu, handlu i usług o wartości blisko 140 mld złotych rocznie tworzących ponad 330 000 miejsc pracy. SDCM należy do największych organizacji europejskich takich jak: CLEPA (Europejskie Stowarzyszenie Producentów Części Motoryzacyjnych) i FIGIEFA (Międzynarodowa Federacja Niezależnych Dystrybutorów Motoryzacyjnych). Więcej informacji na www.sdcm.pl.
Weronika Marzec

Communications Manager

Powiązane artykuły

Motoryzacja na zielonym pasie – mniej emisji, więcej innowacji

Europejski sektor dostaw motoryzacyjnych przyspiesza w kierunku bardziej zrównoważonej przyszłości, udowadniając, że innowacja i ekologia mogą iść w parze. CLEPA, Europejskie Stowarzyszenie Producentów Części Motoryzacyjnych, zaprezentowało Manifest Zrównoważonego Rozwoju #TheRoadAhead, ambitną mapę drogową prowadzącą do neutralności klimatycznej, gospodarki obiegu zamkniętego,

Patenty, które blokują auta przyszłości. UE się wycofuje

Nowoczesne samochody to nie tylko silniki i karoseria, ale przede wszystkim technologia. Każdy pojazd, od miejskiej hybrydy po luksusową limuzynę, korzysta z dziesiątek standardowych rozwiązań technologicznych – od łączności 5G, przez systemy nawigacyjne, po zaawansowane algorytmy wspierające zautomatyzowaną jazdę. Problem