Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

Załączniki

Krajowy finał VIII edycji Young Car Mechanic za nami. Nie obyło się bez niespodzianek!

8. edycja krajowego finału Young Car Mechanic w Polsce dobiegła końca. Uczniowie rywalizujący w polskim finale aż do ostatniej chwili nie byli pewni, który z nich zostanie zwycięzcą. Co jeszcze bardziej ekscytujące, w tej edycji konkursu organizowanego przez Inter Cars przy partnerstwie SDCM, po raz pierwszy w historii zwycięzców było dwóch, ale tylko jeden z nich będzie reprezentować Polskę w międzynarodowym finale na Litwie.

VIII edycja z nowymi partnerami na pokładzie

6 i 7 kwietnia jedenastu krajowych finalistów rywalizowało w Zespole Szkół Samochodowych i Licealnych nr 1 w Warszawie. Stawką była możliwość uczestnictwa w międzynarodowym finale, a co za tym idzie, walka o tytuł najlepszego europejskiego młodego mechanika wraz z całym uposażeniem przypadającym dla zwycięzcy. Młodzi pasjonaci wzięli na tapet własną wiedzę i umiejętności, którą zderzyli z konkurencjami przygotowanymi przez renomowanych dostawców komponentów w branży motoryzacyjnej: Bosch, Continental, Elring, Febi, Filtron, Meyle, Schaeffler, Shell, Varta, ZF Aftermarket. Warto wspomnieć, że w tym roku do tego grona dołączyła również firma NRF, Delphi oraz Milwaukee, a także Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM).

Łącznie odbyło się 11 konkurencji. Uczniowie mieli okazję zmierzyć się z wymianą sworznia wahacza, diagnostyką akumulatora, diagnostyką układu klimatyzacji, naprawą układu SCR, wymianą sprzęgła 2CT w skrzyni DSG czy mechatroniką automatycznej dwusprzęgłowej skrzyni biegów.

Dziękujemy naszym partnerom, Fundacji Inter Cars i każdej osobie zaangażowanej w ten projekt. Chciałbym również podziękować nauczycielom za nieustające wsparcie i motywacje, by uczniowie mogli się rozwijać i podwyższać kompetencje zawodowe. To dzięki Wam konkurs Young Car Mechanic jest na tak wysokim poziomie i co najważniejsze, może pomagać uczniom rozwijać skrzydła w branży motoryzacyjnej – mówi Sebastian Baber, Inter Cars Training Manager.

Program Akcelerator działa i mamy na to dowody!

Tegoroczny finał był pełen niespodzianek. Po raz drugi w konkursie uczestniczył podopieczny programu edukacyjno-stypendialnego Akcelerator. Brał on udział w zawodach i był oceniany jak pozostali zawodnicy, natomiast nie mógł być brany pod uwagę w klasyfikacji generalnej ze względu na zapisy regulamin konkursu.

W tym roku, dzięki Fundacji Inter Cars, takiego wyzwania mógł się podjąć Adrian Jureczko z Zespołu Szkół Mechanicznych im. Stanisława Staszica w Krośnie. Ten młody człowiek zaskoczył wszystkich, zdobywając największą liczbę punktów w finale i gdyby mógł być klasyfikowany, to właśnie on wygrałby 8. edycję krajowego finału Young Car Mechanic.

Konkurencje były bardzo dobrze przygotowane pod względem merytorycznym. Mieliśmy dostęp do schematów i różnych instrukcji. Najważniejszym elementem, jaki trzeba było zachować, to po prostu kultura pracy i umiejętność działania z instrukcjami. Przydawała się też wiedza elementarna z mechaniki, zasady działania podzespołów, a także dobre nawyki warsztatowe. Cieszę się, że miałem możliwość wystartować w tym konkursie dzięki programowi Akcelerator i osiągnąłem taki wynik. Mój dobry kolega, którego tu poznałem, pojedzie reprezentować nasz kraj w finale międzynarodowym na Litwę i życzę mu samych sukcesów – mówi Adrian Jureczko, uczestnik programu Akcelerator.

Nie miałem pewności, że Adrian zajdzie tak daleko. Niemniej znając jego atrybuty, zaciętość i głód wiedzy, spodziewałem się, że będzie wysoko. Zdobycie pierwszego miejsca absolutnie przerosło moje oczekiwania. Jestem niezmiernie dumny z jego osiągnięcia – mówi Piotr Boś, nauczyciel Adriana z Zespołu Szkół Mechanicznych im. Stanisława Staszica w Krośnie.

Dziękujemy, że możemy być częścią tego wspaniałego przedsięwzięcia. Jako Fundacja Inter Cars mamy przyjemność prowadzić program Akcelerator oraz Akcelerator Pro, który jest skierowany do nauczycieli naszych Stypendystów. Dzisiejszy sukces Adriana to dla nas nie tylko cudowna wiadomość, ale też kolejny dowód na to jak zdolną młodzież skupiamy w #TeamAkcelarator. Nasze wsparcie jest tylko uzupełnieniem ich pasji, talentu i ciężkiej pracy – mówi Anna Słoboda z Fundacji Inter Cars.

Zwycięzcy VIII edycji Young Car Mechanic w Polsce

11 finalistów walczyło o tytuł najlepszego młodego mechanika w Polsce oraz o szansę na reprezentowanie naszego kraju w finale międzynarodowym, który rozegra się w Litwie. Zwycięzcą okazał się Oliwer Jeger z Zespołu Szkół Mechanicznych w Opolu i to on powalczy o tytuł najlepszego młodego mechanika w Europie.

Na drugim miejscu, ze stratą zaledwie 1 punktu, uplasował się Jakub Sikorski z Zespołu Szkół Samochodowych w Bydgoszczy. Uczniem zamykającym podium okazał się Jakub Mazurkiewicz z Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. Stefana Banacha w Jarosławiu, któremu do zwycięzcy zabrakło jedynie 5 punktów. Walka była więc zacięta do samego końca!

Zrzut ekranu 2024-04-15 115648.png
Zrzut ekranu 2024-04-15 115705.png

Będąc tutaj czułem, że poziom jest naprawdę wysoki. Szczególnie na początku, myślałem, że skoro już jestem w tej 11 finalistów to jestem elitarnym polskim gronie. Nie miałem szczerze myśli wskazujących na to, że mógłbym to wygrać. Wręcz przeciwnie. Poziom był naprawdę wysoki i zadania bardzo trudne i wymagające. Natomiast najlepsze w nich było to, że człowiek dużo się może nauczyć, za co tym bardziej doceniam konkurs Young Car Mechanic – mówi Oliwer Jeger, zdobywca 1 miejsca z Zespołu Szkół Mechanicznych w Opolu.

Pewności nigdy się nie ma, że akurat Twój uczeń wygra dane zawody, bo to też jest zależne od poziomu innych uczestników. Oliwera zawsze oceniam bardzo wysoko. Chłopak ma niesamowity talent, jest bardzo pracowity i wkłada dużo serca w to, nad czym aktualnie pracuje. Takie zaangażowanie procentuje i wygrana w konkursie Young Car Mechanic jest na to niezbitym dowodem – mówi Marek Pacion, nauczyciel z Zespołu Szkół Mechanicznych w Opolu.


Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM) to ponad 250 największych marek przemysłu i rynku części motoryzacyjnych, reprezentujących interesy przemysłu, handlu i usług o wartości blisko 140 mld złotych rocznie tworzących ponad 330 000 miejsc pracy. SDCM należy do największych organizacji europejskich takich jak: CLEPA (Europejskie Stowarzyszenie Producentów Części Motoryzacyjnych) i FIGIEFA (Międzynarodowa Federacja Niezależnych Dystrybutorów Motoryzacyjnych).

Monika Pytkowska

Office Manager

Powiązane artykuły

Motoryzacja na zielonym pasie – mniej emisji, więcej innowacji

Europejski sektor dostaw motoryzacyjnych przyspiesza w kierunku bardziej zrównoważonej przyszłości, udowadniając, że innowacja i ekologia mogą iść w parze. CLEPA, Europejskie Stowarzyszenie Producentów Części Motoryzacyjnych, zaprezentowało Manifest Zrównoważonego Rozwoju #TheRoadAhead, ambitną mapę drogową prowadzącą do neutralności klimatycznej, gospodarki obiegu zamkniętego,

Patenty, które blokują auta przyszłości. UE się wycofuje

Nowoczesne samochody to nie tylko silniki i karoseria, ale przede wszystkim technologia. Każdy pojazd, od miejskiej hybrydy po luksusową limuzynę, korzysta z dziesiątek standardowych rozwiązań technologicznych – od łączności 5G, przez systemy nawigacyjne, po zaawansowane algorytmy wspierające zautomatyzowaną jazdę. Problem