Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

Załączniki

Kolejne ręce na motoryzacyjny pokład łączący branżę

Do Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM) dołączyła właśnie kolejna w tym roku marka zajmująca się dystrybucją części motoryzacyjnych – Distrigo należąca do Grupy PSA – właściciela takich marek jak Peugeot, Citroën, DS, Opel czy Vauxhall. Distrigo ma wzmocnić pozycję PSA na niezależnym rynku motoryzacyjnym. Przynależność do SDCM na pewno w tym pomoże.

Platforma ponad podziałami

SDCM zrzesza i reprezentuje producentów i dystrybutorów części motoryzacyjnych, ściśle współpracujących z sieciami warsztatowymi, które łącznie skupiają już ponad 4 tysiące warsztatów. Członkostwo w stowarzyszeniu to nie tylko możliwość nawiązania relacji z nowymi partnerami biznesowymi, ale również aktywne uczestnictwo w kreowaniu tego rynku i działania wpływające na decyzje legislacyjne dotyczące branży.
Wśród producentów można znaleźć firmy, które produkują części na potrzeby serwisowania i napraw samochodów, jak również przedsiębiorstwa produkujące części służące do montażu pojazdów oraz dystrybutorów oferujących części do serwisowania i napraw. Obecność w tym gronie marki należącej do jednej z największych grup produkujących pojazdy może więc niejednego zaskoczyć, choć nie ma w tym nic dziwnego mając na uwadze plany grupy PSA czy też wyzwania stojące przed całą motoryzacją.

Cieszymy się, że w tym roku kolejny już dystrybutor zasilił nasze szeregi. Po przystąpieniu do SDCM doskonale wszystkim znanej firmy Auto Partner S.A. dołącza do nas Distrigo, stosunkowo nowa marka grupy PSA. Podpisaliśmy także porozumienie z Europart Polska S.A. Z kilkoma następnymi prowadzimy rozmowy o współpracy. Każda firma to wzmocnienie naszego Stowarzyszenia. To kolejny partner do wymiany poglądów, wizji czy rozmów o współpracy pomiędzy naszymi członkami. Przynależność do SDCM marki należącej do grupy produkującej pojazdy pokazuje to o czym mówimy od dawna, że nasze Stowarzyszenie to platforma porozumienia dla firm z sektora automotive. Niezależnie od polskiego czy zagranicznego kapitału, czy też przynależności do określonej grupy kapitałowej. W tak intensywnie zmieniającym się ostatnio rynku trzeba łączyć, a nie dzielić. Mamy więc nadzieję na owocną współpracę z tą i każdą inną firmą przystępującą do SDCM.

mówi Alfred Franke, Prezes Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM)

Nowa część motoryzacyjnego tortu

Powstała w 2016 r. marka Distrigo prężnie rozwija się na świecie. W samej Europie działa już w 10 krajach, w tym w Polsce, proponując coraz większą ofertę części i akcesoriów zamiennych nie tylko do pojazdów produkowanych przez grupę PSA, ale również do samochodów różnych innych marek i to bez względu na ich wiek.

W swojej ofercie mamy części do samochodów większości marek, w tym części regenerowane, ale także akcesoria, opony, oleje, produkty chemii warsztatowej. Dzięki szerokiemu asortymentowi, doświadczeniu grupy PSA oraz sprawnej logistyce jaką oferujemy chcemy zwiększać nasz udział na polskim, europejskim i światowym Aftermarkecie. Przystąpienie do SDCM to dla nas możliwość współpracy z organizacją i partnerami o ugruntowanej pozycji na rynku i wspólne podjęcie wyzwań z jakimi zmierzą się nie tylko producenci pojazdów, ale także Aftermarket 

mówi Piotr Karaszewicz, Dyrektor ds. Części Zamiennych i Serwisu, odpowiedzialny za rozwój Distrigo w Polsce.

Wyzwania na miarę XXI wieku

Branża motoryzacyjna to trudny rynek. Ciągłe zmiany, duże oczekiwania klientów względem jakości, wprost odwrotne do ceny jaką skłonni byliby zapłacić za produkty czy usługi i oczywiście duża konkurencja.
Do tego dochodzą regulacje prawne tworzone w Unii Europejskiej i w krajach członkowskich. Dla Aftermarketu to przykładowo europejskie przepisy dotyczące homologacji typu, postępującej cyfryzacji i dostępu do danych pojazdu. Dla OE to między innymi nowe normy emisji CO2 czy rosnąca potrzeba modernizacji fabryk w kierunku 4.0.
Wszystkie powyższe kwestie już dziś powinny skłaniać do wspólnej pracy nad problemami „jutra”.
Weronika Marzec

Communications Manager

Powiązane artykuły

Motoryzacja na zielonym pasie – mniej emisji, więcej innowacji

Europejski sektor dostaw motoryzacyjnych przyspiesza w kierunku bardziej zrównoważonej przyszłości, udowadniając, że innowacja i ekologia mogą iść w parze. CLEPA, Europejskie Stowarzyszenie Producentów Części Motoryzacyjnych, zaprezentowało Manifest Zrównoważonego Rozwoju #TheRoadAhead, ambitną mapę drogową prowadzącą do neutralności klimatycznej, gospodarki obiegu zamkniętego,

Patenty, które blokują auta przyszłości. UE się wycofuje

Nowoczesne samochody to nie tylko silniki i karoseria, ale przede wszystkim technologia. Każdy pojazd, od miejskiej hybrydy po luksusową limuzynę, korzysta z dziesiątek standardowych rozwiązań technologicznych – od łączności 5G, przez systemy nawigacyjne, po zaawansowane algorytmy wspierające zautomatyzowaną jazdę. Problem