Aktualności - Strona 24 z 26

Poszukiwany, poszukiwana….Motoryzacja: brak rąk do pracy czy może kompetencji?

Informacja prasowa, 31 maja 2019

Postęp technologiczny rewolucjonizuje sposób, w jaki żyjemy, uczymy się i pracujemy. Cyfrowe i inne kluczowe technologie kształtują na nowo nie tylko przemysł, ale i szeroko pojętą gospodarkę światową. Daje to ogromne możliwości, ale wymaga także zdolnych do adaptacji osób. W wielu branżach jest to mniej lub bardziej istotne, ale w motoryzacji wydaje się być kluczowe....

Autor:
Paweł Misierewicz

Wolność wyboru 2.0

Informacja prasowa, 22 maja 2019

Wolny rynek i uczciwa konkurencja to wartości, których należy strzec i bronić przed monopolem. Taka dziejowa chwila właśnie nadchodzi, zbliża się bowiem zmiana rozporządzenia w sprawie wyłączeń w motoryzacji, znana powszechnie pod nazwą GVO. Regulacja (MVBER/GVO) ma zasadnicze znaczenie dla kierowców, ale i warsztatów. Jej brak oznaczałby wyższe koszty serwisowania pojazdów w okresie gwarancji. Komisja...

Autor:
Paweł Misierewicz

Widzieć las, nie tylko drzewa

Informacja prasowa, 8 maja 2019

Zmiany w regulacjach prawnych dotyczących motoryzacji są potrzebne. Tyle tylko, że muszą być sensowne i kompleksowe, a do tego niezbędny jest namysł i całościowe spojrzenie na ten sektor gospodarki – zauważa Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych – SDCM. Wylewanie dziecka z kąpielą – niektóre projekty zmian dotyczących motoryzacji mogą stanowić słownikowe przykłady na znaczenie...

Autor:
Paweł Misierewicz

Brak ważnego badania pojazdu może zdarzyć się każdemu …

Informacja prasowa, 7 maja 2019

W Polsce każdy poruszający się po drogach pojazd powinien posiadać ważne badanie techniczne. Ciągle jednak w ruchu drogowym w naszym kraju uczestniczy wiele pojazdów bez ważnych badań. Powody są różne, od zwykłego zapomnienia począwszy, na uchylaniu się od obowiązkowych badań technicznych aut kończąc. Kara za ewentualny brak aktualnego badania jest niska co nie motywuje wystarczająco...

Autor:
Paweł Misierewicz

Kolejne wzrosty w branży motoryzacyjnej. Firmy spodziewają się większych przychodów

Informacja prasowa, 17 kwietnia 2019

Dystrybutorzy części samochodowych z pewnym optymizmem patrzą na ten rok. Ponad połowa z nich spodziewa się w 2019 r. wzrostu przychodów o ok. 5-10 procent, a co trzeci szacuje, że będzie to jeszcze więcej. Jedną z przyczyn tego trendu jest utrzymująca się od lat ekspansja zagraniczna polskich firm. Motoryzacja to aktualnie jedna z najbardziej produktywnych...

Autor:
Paweł Misierewicz

Gorąca atmosfera wokół czynnika chłodniczego

Informacja prasowa, 25 marca 2019

Obecne regulacje rynku wspólnotowego dotyczące zmiany czynnika chłodniczego stosowanego w klimatyzacjach samochodowych zmierzają do zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych zawierających fluor. Doprowadziły one do wprowadzenia ograniczeńw obrocie powszechnie dotychczas stosowanym czynnikiem R134a oraz wydania specjalnych rozporządzeń dotyczących zarówno jego importu spoza Unii Europejskiej, jak i obrotu dokonywanego na rynku wewnątrzwspólnotowym. Regulacje wprowadzone w latach 2014 –...

Autor:
Paweł Misierewicz

Dobry klimat dla klimatu, ale do miliona elektryków brakuje nam 997 tysięcy

Informacja prasowa, 7 marca 2019

W ostatnim czasie, nie sposób żyjąc w Polsce choć raz nie usłyszeć o elektromobilności, pojazdach elektrycznych (ich milionie), transporcie niskoemisyjnym etc. Mija rok od wejścia w życie ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Co się zmieniło na polskich drogach? Czy powinniśmy pochować już Diesle? Czy „elektryki” opanują nasze ulice? Czy pozycja Polski w produkcji wodoru...

Autor:
Paweł Misierewicz

Pozycja Polski na motoryzacyjnej mapie Europy – czyli co przyniesie przyszłość w motoryzacji

Informacja prasowa, 5 marca 2019

W najbliższej perspektywie największe wyzwania, jakie stoją przed przemysłem i rynkiem motoryzacyjnym, to bez wątpienia Brexit, szybko rozwijające się dalekowschodnie internetowe platformy handlowe, światowe wojny cenowe i regulacje dotyczące redukcji CO2 – wynika z raportu SDCM na rok 2019. Zjednoczone Królestwo stanowi jeden z pięciu głównych rynku zbytu dla polskich producentów części. Nikogo więc nie...

Autor:
Paweł Misierewicz

Branża motoryzacyjna: twardy Brexit to dwa razy większe koszty homologacji

Informacja prasowa, 4 marca 2019

Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych alarmuje, że jeżeli Wielka Brytania wyjdzie z Unii Europejskiej 29 marca bez żadnego porozumienia, bardzo mocno ucierpi na tym cała branża w Polsce. Wielka Brytania jest trzecim rynkiem eksportowym części motoryzacyjnych z Polski. Zjednoczone Królestwo to drugi po Niemczech największy rynek motoryzacyjny pod względem liczby zarejestrowanych pojazdów. Niemal 80...

Autor:
Paweł Misierewicz

Elektryczna logistyka już wkrótce?

Informacja prasowa, 28 lutego 2019

Gorące dyskusje przyniosły finalne rozstrzygnięcie. Parlament Europejski i Rada Unii Europejskiej wypracowały pierwsze w historii UE normy emisji spalin dla ciężarówek. W 2025 mają one emitować 15% mniej dwutlenku węgla, a w 2030 roku emisja CO2 ma zostać zmniejszona aż o 30%. Nowe cele nie wzbudzają entuzjazmu przemysłu motoryzacyjnego, tzn.  producentów ciężarówek oraz producentów części...

Autor:
Paweł Misierewicz

Safety first! Unia wprowadza nowe obowiązkowe wyposażenie pojazdów

Informacja prasowa, 25 lutego 2019

Komisja ds. Rynku Wewnętrznego i Ochrony Konsumentów (IMCO) Parlamentu Europejskiego, opowiedziała się za znaczącą reformą standardów bezpieczeństwa pojazdów. Oznacza to obowiązkowe wyposażenie samochodów w wiele elektronicznych systemów bezpieczeństwa. Bezpieczeństwo przede wszystkim W 2017 r. na europejskich drogach zginęło ponad 25 000 osób. Rocznie około 135 000 osób zostaje poważnie rannych. Niesie to za sobą nie...

Autor:
Paweł Misierewicz

Odwołanie od wyroku, na które czeka motoryzacja

Informacja prasowa, 22 lutego 2019

Do 23 lutego Komisja Europejska ma czas by odwołać się od wyroku Sądu Unii Europejskiej z 13 grudnia 2018 r. Jeżeli tego nie zrobi, producenci pojazdów będą musieli dużo wcześniej niż zakładano spełnić surowsze normy emisji tlenków azotu. Odbije się to nie tylko na produkcji około 7,5 miliona pojazdów, ale i na producentach części i...

Autor:
Paweł Misierewicz

Bądź na bieżąco

Zostaw na swój adres e-mail to będziemy Ci wysyłać
najważniejsze informacje.