Szanujemy Twoją prywatność
Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania, korzystania z narzędzi analitycznych oraz marketingowych. Szczegóły znajdziesz w polityce prywatności. Jeżeli wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies, kliknij w przycisk "Akceptuję". Polityka Prywatności
We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.
The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ...
Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.
Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.
Do Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM) dołączyła właśnie kolejna w tym roku marka zajmująca się dystrybucją części motoryzacyjnych – Distrigo należąca do Grupy PSA – właściciela takich marek jak Peugeot, Citroën, DS, Opel czy Vauxhall. Distrigo ma wzmocnić pozycję PSA na niezależnym rynku motoryzacyjnym. Przynależność do SDCM na pewno w tym pomoże. Platforma...
Europejski legislator ustalił ambitne plany redukcji emisji CO2 dla motoryzacji. Pytanie „czy” zamieniamy więc na „jak”, jakim kosztem i kto ten koszt poniesie? Przemysł redukuje, emisje rosną Unijne przepisy dotyczące emisji CO2 to punkt zwrotny dla przemysłu motoryzacyjnego. Nadchodzące lata na zawsze zmienią oblicze motoryzacji. Dostosowanie się do nowych norm będzie wymagało szeregu czasochłonnych i...
Jedni narzekają, że się nie da, drudzy konsekwentnie realizują obraną strategię rozwoju. Którzy mają szansę na sukces? Odpowiedź znamy. Polscy producenci części motoryzacyjnych coraz śmielej wchodzą na rynki zagraniczne i coraz lepiej radzą sobie na globalnym rynku motoryzacyjnym. Przykład? Proszę bardzo – WUZETEM, firma której eksport ciągle rośnie, niedawno przy pomocy Ambasadorów Polskich Producentów z...
Gdyby za każdym razem, gdy hasło „pojazd elektryczny / elektromobilność” pada w mediach, na polskich drogach pojawiał się kolejny pojazd elektryczny, milion elektryków osiągnęlibyśmy pewnie już w 2020 roku. Na razie mamy ich niecałe 4 tysiące. Jeśli liczyć hybrydy typu plug-in – trochę powyżej 6 tysięcy. Licznik tyka, do miliona daleko i to nie tylko...
Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii zabrało się ostatnio za zatory płatnicze, które negatywnie wpływają na płynność finansową firm i ich rozwój. Projekt regulacji przeszedł już przez Sejm. Jak problem z płatnościami oceniają przedstawiciele przemysłu i rynku motoryzacyjnego? Jak oceniają pierwsze półrocze 2019? Czy zauważają już spowolnienie i spadek obrotów? Odpowiedzi na te pytania udzielają w najnowszym...
Europa podejmuje działania, które mają „zamknąć obieg” i rozwinąć gospodarkę neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla, efektywną pod względem wykorzystania zasobów surowców oraz konkurencyjną. Na tle Europy wypadamy nadal słabo, nawet w tak innowacyjnych branżach jak motoryzacja, choć moglibyśmy wyznaczać standardy zamiast gonić peleton. Wzorem matki natury Założeniem gospodarki o obiegu zamkniętym (GOZ) jest to,...
Samochody komunikujące się i jeżdżące bez angażowania kierowcy znaliśmy do tej pory tylko z filmów. To się zmieni. Codziennie w mediach branżowych można znaleźć informacje o pojazdach autonomicznych czyli takich, którym do jazdy nie jest potrzebna ani kierownica ani … kierowca. W przyszłości taki samochód sam pojedzie do serwisu czy też wróci z reklamacją w...
Rząd krytycznie ocenił senacki projekt ustawy, który ustanawia zakaz cesji wierzytelności wynikającej z czynów niedozwolonych. Jego wprowadzenie oznaczałoby na przykład koniec powypadkowych napraw bezgotówkowych. Za stanowiskiem branży, decydenci uznali, że rozwiązanie takie byłoby niekorzystne dla poszkodowanych kierowców, a sam artykuł 9 który przewiduje zakaz cesji nie ma uzasadnienia. Czy to zatem koniec senackiego projektu? Trójkąt...
U naszych zachodnich sąsiadów trwają prace nad wprowadzeniem zmian prawnych dotyczących napraw powypadkowych. We Francji i w Niemczech widać już pierwsze oznaki liberalizacji tego segmentu rynku części zamiennych. Już wkrótce możemy być świadkami zmian, które będą miały wpływ na działalność także polskich firm. Legislacja zmienia zasady gry Zacznijmy od początku. W tym roku będziemy świętować...
W wyniku Dieselgate pojazdy z silnikami wysokoprężnymi stały się ucieleśnieniem wszelkiego zła w motoryzacji pomimo tego, że przez lata były promowane jako bardziej ekonomiczne, a przez to czystsze. Tracą kierowcy, którzy sprzedając samochód z silnikiem Diesla otrzymują niższą cenę. Zyskują (przynajmniej medialnie) pojazdy elektryczne, które reklamuje się jako te zeroemisyjne. Czy słusznie? Pojazdy elektryczne lekiem...
Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych SDCM od początku swojej działalności reprezentowało interesy niezależnych warsztatów. Teraz jednak ta reprezentacja będzie miała bardziej zinstytucjonalizowany charakter. Do SDCM dołączyły bowiem duże sieci warsztatów samochodowych, tworząc własną sekcję. Tak oto Stowarzyszenie oficjalnie już skupia trzy „stany” sektora motoryzacyjnego: dystrybutorów, producentów oraz warsztaty. Sekcja warsztatowa SDCM jest zaś pierwszą...
W pierwszej połowie roku rynek motoryzacyjny zelektryzowała wiadomość o możliwym końcu napraw bezgotówkowych. Wszystko za sprawą senackiego projektu ustawy regulującej rynek kancelarii odszkodowawczych, w którym rykoszetem uderzono w warsztaty i pośrednio w kierowców. Wprowadzenie zakazu cesji wierzytelności w życie znacznie skomplikowałoby i tak trudny rynek likwidacji szkód komunikacyjnych. I choć temat ucichł, zagrożenie nie minęło,...
Zostaw na swój adres e-mail to będziemy Ci wysyłać
najważniejsze informacje.
Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów
Części Motoryzacyjnych
ul. Za Dębami 3, Warszawa 05-075
NIP: 524-255-11-20
Regon: 140248378
KRS: 0000239091
Strona przygotowana przez: Centrum Rozwoju Marketingu Internetowego