Branża motoryzacyjna to trudny rynek. Ciągłe zmiany, duże oczekiwania klientów względem jakości, wprost odwrotne do ceny jaką skłonni byliby zapłacić za produkty czy usługi i oczywiście duża konkurencja. Wszystko to nie sprzyja temu by na rywala rynkowego patrzeć przychylnie, a co dopiero z nim współpracować.
Dobrze jednak, że pomimo tego mamy w Polsce coraz większe grono osób mających świadomość tego, że ponad rynkową rywalizacją toczą się procesy (legislacyjne) mogące uderzyć skuteczniej niż konkurencja.
Wiele razy w sytuacjach zagrożenia branża jednoczyła się silniej niż obserwujemy w codziennych pracach SDCM i choć oczywiście nie chcemy by fundowano nam emocje, jakie wtedy towarzyszą, to jednak aż miło popatrzeć jak bardzo ludzie, którzy często konkurują na rynku, potrafią ze sobą współpracować.
mówi Alfred Franke, Prezes SDCM.
Takich tematów elektryzujących branżę jest i było wiele. Dla Aftermarketu to np. europejskie przepisy dotyczące homologacji typu, postępującej cyfryzacji i dostępu do danych pojazdu. Dla OE są to między innymi nowe normy emisji CO2, rosnąca potrzeba modernizacji fabryk w kierunku 4.0 czy obawy związane z obowiązkowym split payment dla motoryzacji.
Z kolei dla warsztatów zagrożeniem jest m.in szara strefa w obrębie usług, stąd pomocą może być utworzenie wewnątrz SDCM sekcji warsztatowej złożonej z przedstawicieli sieci warsztatowych, dedykowanej pracom na rzecz tego środowiska.
W związku z zauważalnymi problemami, dużego znaczenia nabiera każde spotkanie czy Walne Zebranie Członków SDCM. Szczególnie istotne dla Stowarzyszenia było ostatnie Walne, które wyznaczyło nowe kierunki działań w najistotniejszych kwestiach związanych z działalnością organizacji.
Wybrano także skład nowego Zarządu, do którego zostali powołani przedstawiciele dystrybutorów: Krzysztof Soszyński (Inter Cars), Mariusz Dankowski (Groupauto Polska) oraz Bogumił Papierniok (Moto Profil), a także delegaci producentów części motoryzacyjnych: Sławomir Weleziński (Delphi Powertrain Poland) oraz Witold Piestrzeniewicz (KYB Europe). To nie jedyni przedstawiciele producentów, którzy weszli w skład organów SDCM. Do Komisji Rewizyjnej wszedł bowiem Wojciech Głowaty z firmy Corteco, a do Komisji Etyki Adam Kopczyński z Kampol. Prezesem SDCM po raz kolejny został jednogłośnie wybrany Alfred Franke.
Cieszę się z zaufania jakim obdarzyli nas producenci części motoryzacyjnych zrzeszeni w SDCM a następnie Walne Zebranie Członków SDCM. To jednocześnie duże wyróżnienie i powód do jeszcze większego angażowania się w prace SDCM, ale także duża odpowiedzialność. Postaram się jak najlepiej wykorzystać swój mandat z korzyścią dla wszystkich firm członkowskich Stowarzyszenia
mówi Witold Piestrzeniewicz z KYB Europe, nowo wybrany Członek Zarządu SDCM.
Zmiany dotyczą także grona stowarzyszonych firm. Podczas spotkania zaprezentowano nowych Członków: Auto Partner S.A., Aptiv Services Poland S.A., Denckermann Sp. z o.o., Moto-Remo Sp. z o.o., WDX S.A., Magneti Marelli Aftermarket Sp. z o.o., Jasol S.A., Moto Data Sp. z o.o., Dometic Poland Sp. o.o.
Coraz większe grono firm członkowskich to potwierdzenie znaczenia naszego Stowarzyszenia. Ostatnie Walne natomiast to swojego rodzaju kierunkowskaz i zielone światło dla naszych przyszłych działań. To także wyraz coraz większego zaangażowania producentów części motoryzacyjnych w prace SDCM, a dla mnie osobiście potwierdzenie zaufania jakim po raz kolejny obdarzyli mnie Członkowie, za co bardzo dziękuję.
dodał Alfred Franke, Prezes SDCM.