Aktualności

SDCM

Z umiarkowanym optymizmem

Doroczne spotkanie branży odbyło się 3 grudnia, po raz kolejny w gościnnej siedzibie Ministerstwa Gospodarki, a od niedawna Ministerstwa Rozwoju.
SDCM

Jak zapobiec „monopolomatyce”

8 września 2015 roku odbyła się w Centrum Prasowym PAP konferencja prasowa dotycząca stanowiska Koalicji R2RC w kwestii pokładowych systemów telematycznych oraz konsekwencji zamknięcia tych systemów dla wszystkich uczestników rynku motoryzacyjnego
SDCM

10. Konferencja Niezależnego Rynku Motoryzacyjnego

Już w grudniu w Ministerstwie Gospodarki odbędzie się 10. Konferencja Niezależnego Rynku Motoryzacyjnego organizowana przez SDCM.
SDCM

Co się komu opłaca?

Wyższa cena uzyskiwana przy odsprzedaży samochodu to najnowszy argument wysuwany przez środowisko dealerów na rzecz wybierania oferty ASO. Czy zatem rzeczywiście warto płacić więcej za takie same usługi?

Idąc za głosem Premiera

Środowisko motoryzacyjne bardzo aktywnie rozpoczyna nowy rok. Organizacje reprezentujące setki firm zacieśniają współpracę i inicjują działania pod wspólnym szyldem.
SDCM

Dyskusja nad perspektywami rozwoju branży motoryzacyjnej w Ministerstwie Gospodarki

Blisko 350 przedstawicieli niezależnego rynku motoryzacyjnego spotkało się 27 listopada w Ministerstwie Gospodarki na konferencji Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych, by podsumować kolejny rok w branży oraz podjąć dyskusję na temat perspektyw rozwoju rynku motoryzacyjnego.

Części napędzają polską gospodarkę

Produkcja, sprzedaż krajowa i eksport części samochodowych z roku na rok dynamicznie rosną. To niezwykle istotne w kontekście kłopotów innych branż, spowodowanych napiętą sytuacją międzynarodową. Producenci części i akcesoriów motoryzacyjnych w Polsce to 900 firm zatrudniających ponad 116 tysięcy osób. Ich przychody ze sprzedaży sięgają 60 mld zł, eksportują towary o wartości 30 mld zł.
SDCM

bCall – postęp i podstęp

Google pracuje nad samochodem, w którym komputer zastąpi kierowcę, a koncerny motoryzacyjne prześcigają się w konstruowaniu coraz bardziej zaawansowanych systemów ingerujących w to wszystko, co jeszcze do niedawna było domeną człowieka. Komputer sam zaparkuje, zatrzyma auto kiedy trzeba, poprowadzi środkiem pasa drogi, ostrzeże przed przeszkodą, a nawet odmówi posłuszeństwa kierowcy będącemu pod wpływem alkoholu.
SDCM

Monopol się broni

Proces ogólnoeuropejskiej liberalizacji rynku zewnętrznych części zamiennych utknął w miejscu. Komisja Europejska została zmuszona do wycofania propozycji dotyczącej „Klauzuli Napraw”. Lobby producentów samochodów znów pokazało swoją siłę.
SDCM

eCall najpóźniej za trzy lata

Infrastruktura niezbędna do obsługi ogólnoeuropejskiego systemu automatycznego powiadamiania o niebezpiecznych wydarzeniach drogowych, tzw. eCall ma obowiązkowo działać we wszystkich krajach Unii Europejskiej nie później niż do 1 października 2017 roku.