Zespół ambasadorów polskich producentów części motoryzacyjnych powołany przez SDCM wspiera firmy w rozwoju zagranicznej ekspansji. Mało kto wie, że jedna z największych światowych korporacji, amerykańska Genuine Parts Company, zainwestowała w Polsce przejmując pakiet kontrolny udziałów w GROUPAUTO Polska. W ten sposób, poprzez polską grupę zakupową można trafić ze swoimi produktami na światowe rynki. Jeśli jesteś przedstawicielem polskiego producenta części i poszukujesz możliwości rozwoju swojej firmy, już dziś prosimy o kontakt pod adres: biuro@sdcm.pl.

Zabezpieczenie dalekosiężnych, ale i doraźnych celów

Aktywność Stowarzyszenia od kilkunastu lat koncentrowała się głównie na tym, aby zabezpieczyć przyszły rozwój sektora motoryzacyjnego, czyli aby dbać o polskie i europejskie regulacje prawne. Oczywiście, działania te nadal stanowią trzon prac SDCM. Jednakże Stowarzyszenie rozszerzyło aktywność o bardziej doraźne cele i skierowało swoją uwagę także na biznesowe wsparcie producentów z Polski  m.in. w rozwijaniu eksportu. W ramach SDCM utworzony został zespół ambasadorów polskich producentów części motoryzacyjnych, którego zadaniem jest wspieranie producentów w kontaktach z zagranicznymi strukturami handlowymi. Polscy producenci, dzięki powstaniu zespołu ambasadorów, zyskali zatem unikalną szansę, aby skuteczniej zaistnieć na europejskich rynkach zagranicznych.

Aktywność SDCM w obszarze legislacji na rzecz branży sprawia, że Stowarzyszenie utrzymuje systematyczny kontakt z centralami międzynarodowych grup zakupowych. Stowarzyszenie ma zatem doskonałą okazję do zbudowania kontaktów wspierając producentów z Polski w całej Europie i właśnie zaczyna eksplorować jeden z wielu kanałów handlowych.

Jest dobrze ale może być znacznie lepiej!

Producenci z Polski już obecnie osiągają znaczące sukcesy na rynkach europejskich, a potwierdzeniem tego jest fakt, iż ponad 50% produkcji krajowej jest eksportowane do innych krajów. Towary kupowane w Polsce przez największych dystrybutorów części stanowią dziś ponad 45% obrotu tych firm. Oczywiście jest to wynikiem zapotrzebowania na te produkty przez ostatecznych klientów, co wskazuje jak doceniane są krajowe produkty. a z drugiej strony pokazuje, iż polskie firmy mają potencjał na arenie międzynarodowej.

– Znamy już przypadki, w których kontrakt z podmiotem jak GROUPAUTO Polska spowodował tak duży wzrost zapotrzebowania na produkcję części motoryzacyjnych, że producenci nie mogą nadążyć z realizacją zamówień. Z pewnością takich problemów życzyłaby sobie każda firma. Współpraca z tą grupą to niemal gwarancja transgranicznego handlu na czterech rynkach europejskich. Mam tu na myśli Francję, Wielką Brytanię,  Niemcy i oczywiście Polskę. To szansa z której trzeba skorzystać. Wystarczy schylić się po ten kawałek tortu– wskazuje Alfred Franke, Prezes Stowarzyszenia Producentów i Dystrybutorów Części Motoryzacyjnych.