Średnie warsztaty przywiązują uwagę do wielu aspektów swojej działalności. Dbają o stałe poszerzanie oferty, prowadzą bieżącą dokumentację, monitorują poziom zadowolenia klientów. Inwestują nie tylko w wyposażenie niezbędne, ale również w takie, które zaprocentuje w perspektywie długofalowej: pozwoli im na rozwój, podniesienie kwalifikacji oraz pozyskanie pracowników-fachowców.

Jak wynika z zebranych danych, wszystkie średniej wielkości warsztaty, które wzięły udział w konkursie, dysponują urządzeniami diagnostycznymi z aktualnym oprogramowaniem oraz urządzeniami do klimatyzacji R134a. Ponad 90% serwisów posiada także demontażownicę do kół, wyważarkę i urządzenie do ustawiania świateł. Wśród sprzętów, których dostępność jest mniejsza znajdują się urządzenia do badania hamulców oraz amortyzatorów – takimi udogodnieniami dysponuje 54% ze wszystkich zaudytowanych warsztatów.

Jak już wspominaliśmy, ważnym elementem funkcjonowania jest dla średnich serwisów jakość świadczonych usług. 85% z nich deklaruje wykonywanie wyrywkowych kontroli przez przełożonego w trakcie napraw, tyle samo po przyjęciu samochodu dokonuje jego diagnozy zgodnie z przygotowaną wcześniej check-listą. 74% warsztatów po zakończeniu prac myje serwisowane pojazdy.

Przedstawiciele średnich serwisów dbają także o zatrudnionych pracowników. 71% z nich często korzysta ze szkoleń o tematyce nie tylko technicznej, ale również zarządczej czy związanej z organizacją pracy. Udział w szkoleniach przekłada się na zaangażowanie w tworzenie oferty dopasowanej do potrzeb klientów – 90% średnich warsztatów serwisuje samochody wielu marek, 82% dysponuje pojazdami zastępczymi, a 79% może pochwalić się wysokiej jakości stroną internetową.

W kategorii „warsztat średni” pierwsze miejsce zajął Bosch Car Service Sanecznik. Na drugim miejscu uplasował się Bosch Car Service DAP, natomiast jako trzeci na podium sklasyfikowany został Q-Service Laver Anna Szachnowska. Przyznano również wyróżnienie dla warsztatu Telgum, zrzeszonego w sieci Eurowarsztat. Jak wyjaśnia Tomasz Payerhin, przedstawiciel Bosch Car Service DAP, zajęcie drugiego miejsca w konkursie „Bezpieczny Warsztat” stanowiło uhonorowanie działań oraz wyzwań na co dzień podejmowanych przez serwis.

– Nie wyobrażamy sobie pracy naszego warsztatu bez regularnego uczestnictwa w szkoleniach. Stale uzupełniamy naszą ofertę o dodatkowe sprzęty i udogodnienia dla klientów. Te działania w połączeniu z wykwalifikowaną kadrą pracowników to nasza recepta na sukces. Ogromne wyróżnienie w postaci zajęcia drugiego miejsca w konkursie „Bezpieczny Warsztat” umacnia nas w przekonaniu, że zmierzamy w dobrym kierunku – mówi Tomasz Payerhin.

Warsztatom, które znalazły się na podium w poszczególnych kategoriach wręczono statuetki oraz certyfikaty potwierdzające wysoką jakość świadczonych przez nie usług. Organizatorem trzeciej odsłony konkursu „Bezpieczny Warsztat” było Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych. W inicjatywie wzięły udział serwisy niezależne oraz zrzeszone w ramach sieci warsztatowych: ProfiAuto Serwis, Eurowarsztat, Bosch Car Service i Auto Crew, Q-service i Perfect Service. Patronat nad konkursem objęły firmy Castrol oraz Coframa.